neděle 4. listopadu 2007

Předoperační vyšetření, která musíte absolvovat

Formuláře, které jsem obdržela:

  1. formulář pro předoperační vyšetření
  2. anesteziologický formulář

Co jsem si musela zařídit

  • autotransfuzi (doporučuje se při větších operacích)
  • mamograf
  • předoperační vyšetření na interně

Nejdříve jsem navštívila mamologickou ordinaci. Vzhledem k věku a zdravotnímu stavu nebylo potřeba jít na mamograf, udělali mi jen ultrazvuk. Studí to, ale nejde o nic nepříjemného. Výsledky jsou hned. Když přijdete ráno, za půl hodiny jdete domů.

Druhá cesta vedla za praktickým lékařem. Na autotransfuzi jsem musela přinést krevní obraz. Vzali mi krev ve čtvrtek, do druhého dne jsem měla krevní obraz. V pondělí jsem šla na autotransfuzi.

Bere se asi 350 ml. Na první pohled nic moc, ale běžte si tam lehnout ;o) Celý odběr trvá 4 minuty. Připravte se na radikální snížení tlaku (já měla po odběru 70/30, normálně mám 110/70). Toší se hlava, chce se Vám omdlít a zvracet. Nicméně se to dá vydržet. Tohle byl pro mě nejhorší zážitek z celé operace. Po odběru jsem fasovala kofeinovou tabletku, černou kávu a čokoládovou sušenku a asi po půl hodině, když se mi zvedl tlak, jsem šla domů. Doporučuji doprovod a odvoz autem. Bude Vám opravdu zle.

Následovala návštěva na interně, kde mi položili pár otázek (výška, váha, jestli kouřím, piju, beru léky atd.). Změřili mi tlak, natočili EKG, vzali dvě zkumavky krve a šla jsem domů. Trvalo to asi půl hodiny. Výsledky jsem měla do dvou dnů.

A to je vše. Takže jsem se ani tak moc nenaběhala.

Jednu cestu jsem absolvovala úplně zbytečně. Šla jsem na ortopedii pro doporučení, aby mi byla operace hrazena pojišťovnou ze zdravotních důvodů. Když se na mě pan doktor podíval, hned mi doporučení napsal =o) Bohužel jsem zjistila, že pokud je operace hrazena pojišťovnou, ze zdravotních důvodů se provádí maximální minimalizace. Tedy, že by mi udělali velikost A. Nevím jakou máte zkušenost vy, ale mě toto naprosto odradilo. Druhá věc je ta, že by mi operaci uhradili pouze tehdy, pokud by byla provedena na konkrétním pracovišti v Brně - čekací lhůta rok a není tam žádný doktor, na kterého mám reference. To mi za to opravdu nestálo.

Žádné komentáře: