neděle 4. listopadu 2007

Prvních pár dní doma

Ve středu v deset mě operovali, v pátek v jedenáct hodin jsem byla doma. Fungovala jsem relativně normálně. Jediné co mě obtěžovalo, byly bolesti zad. Nejsem zvyklá ležet na zádech a ty dva dny, kdy jsem byla ovázaná, tomu asi taky moc nepomohly.

Co můžete tři dny po operaci:

  • ležet
  • sama se zvednout a lehnout si
  • sedět
  • pracovat na pc
  • jít na toaletu
  • zvládnout hygienu a umytí vlasů
  • připravit si jídlo
  • číst si
  • obléct se
  • vyfénovat si vlasy namalovat se atd.

Co NEmůžete tři dny po operaci:

  • sice se obléknete, ale se sundáním trička je to horší. Doporučuji koupit mikynu nebo košili na zip
  • umyjete se, ale jizvy si krémem sama nepotřete a už vůbec si je nezalepíte. S tím Vám bohužel musí někdo pomoct
  • nemůžete zvednout ruce, takže všechno pití a důležité potraviny dát v ledničče dolů
  • Pokud budete sama doma, nechejte si dát talíře, skleničky atd. na linku. Z poličky je nesundáte
  • Nezvednete sklenici větší než 2 deci
  • Chuť k jídlu moc není, takže to, že nezvládnete připravit jídlo, Vám zas tak moc vadit nemusí
  • nedáte nádobí do myčky
  • nemůžete se předklonit
  • nesednete si ve vaně

To jsou asi všechny problémy, na které jsem narazila já. Počítejte s tím, že nic neuzvednete a ruce nahoru prostě nedáte =o) Mimo to, jsem byla schopna fungovat normálně. Všechno mě ale hodně vysílilo, takže jsem se třeba ráno umyla (cca 1 hod.) a pak jsem si šla na hodinu lehnout. Naobjedvala jsem se a šla jsem si lehnout. První tři dny jsem tedy polehávala.

V pondělí jsem se s přítelem vydala autem na nákupy (volte trasu takovou, abyste co nejméně jeli po kolejích). V úterý jsem šla na kontrolu. V pátek (tedy týden po návratu domů) jsem sama uklidila byt. Trvá to delší dobu, práce s vysavačem je těžší, ale jde to.

17.9.

Tak s tim uklidem je to horsi, kdyz jsem se o tom zmínila doktorovi, málem mě prohodil oknem. Prý si můžu tak maximálně vyčistit zuby a tím to končí =o)

Žádné komentáře: